چرا عشق روز به روز کاهش می یابد ایمنی در صنعت فولاد
.:: Your Adversing Here ::.
 

چرا عشق روز به روز کاهش می یابد

 

چرا عشق ما روز به روز کمرنگ تر مي شود ؟
 
برخلاف تصور خیلی ها كه فكر می كنند عشق یكباره پیدا می شود و همیشه میماند و یا حتی بیشتر می شود؛ واقعیت اینست كه عشق ممكن است یك لحظه ایجاد شود، اماهمانند بذری است و در صورتی باقی می ماند و رشد می كند كه در زمین مناسبی جای گیرد،آب و نور كافی به آن برسانیم؛ مرتب آفت كشی كنیم و به آن كود بدهیم و مستمراً به آنرسیدگی نمائیم.
چگونه عشق به مرور كمرنگ می شود یا از بین می‌رود؟
ما عاشقایده‌ آلها و كمالها می شویم و از نقصان­ها می­گریزیم. شاید تعجب كنید اگر بدانیدمعمولا انسانها عاشق یك موجود كامل و بدون نقص در ذهن خود می شوند و هنگامی كه اینتصویر ذهنی را منطبق با یك دختر یا یك پسر در اطراف خود می‌كنند، به آن نام عشق مینهند. پس عشق به آن دختر آن وقتی رشد می یابد و قلب ما را به تپش وا می دارد كه اوخود را منطبق با تصویر ذهنی ما ارائه دهد. و هنگامی كه به مرور او را متفاوت ازذهنیات خود بیینم ، عشق ما رو به افول می رود. اما اینكه تصویر ذهنی ما چگونه بایددر بیرون شكل بگیرد و حفظ شود نیاز به تخصص و منطق دارد ، لذا عشق ما فوق عقل است ،یعنی اینكه باید از مسیر عقلانی و منطقی گذر كند و بالاتر از تفكر خام ما باشد ، نهبه عكس . یعنی عشق نباید مادون فكر باشد. عشقی كه مادون باشد، و از سطح پائین تریبرخوردارست ، ارزش ندارد تا برایش بمیریم.
پس اگر در زندگی به مرور دریافتیمهمسرمان از زیر بار وظایف و مسئولیتهای خود شانه خالی می كند، لذتهای خود را محورقرار می دهد و هنوزآ« منآ» بودن محور فكری اوست. اینگونه می شود كه كسالت مزمنعشق، را به چشم خواهیم دید. از دیگر آفتهایی كه ما به عشق می رسانیم ، می توان بهموارد زیر اشارهكرد.
عدمانعطاف پذیری:
عدم انعطاف پذیری نسبت بهمسائلی كه در زندگی با آن روبرو هستیم. مثلا اگر تعصب روی روش و سلیقه های خودداشته باشیم. و به علاقه ها، سلیقه ها و شیوه های زندگی همسرمان، مكرراً انتقادكنیم یا از آن بدتر ، اهانت كرده یا مسخره بگیریم.
 كمال گرایی افراطی:
ازآنجا كه ما در ناخودآگاه عاشق  وبی مطلق، مثبت مطلقوكمال مطلقشده­ایم و معشوق خود را آخر معرفت و خوبی ارزیابی كرده­ایم ، به مرور این ارزیابیخطا، خود را به ما نشان می­دهد و دچار مشكل می­سازد. او هرگز نمی‌تواند انتظارات وتوقعات ایده­آلی ما را بر آورده كند. او هم یك انسان مثل بقیه انسانهاست و بدیهیاست كه نقاط ضعف زیادی نیز در كنار نقاط مثبت و نقاط قوت خود دارد.
 
 
عدم مهارت­های زندگی:
مهارت­های كافی جهت رسیدگی به بذر عشق را نداریم. مهارتهای ارتباطیزندگی را كسب نكرده­ایم، مقابله با تنش­ها و مشكلات را تجربه نكرده­ایم، ‌نحوهسازگاری با مسائل زندگی را نیاموخته­ایم، همه و همه موجب ناكارآمدی ما در ایجادعشق و آرامش در زندگی می­شود
عدم رعایت حریم خانواده و مرزهای زندگی:
بهوظایف خود در زندگی آگاهی نداریم یا مرزهای مسائل زندگی و مشكلات خانواده را رعایتنمی­كنیم. مثلا موارد مربوط به خانواده را به بیرون منتقل می­كنیم. مشكلات را بهدلسوزان خود مثل پدر، مادر، دوستان ،‌فامیل ، حتی همسایگان و ... در میان می­گذاریمیا در حیطه و مرزهای همسرمان دخالت می­كنیم و به نام عشق و دوست داشتن وی را كنترلكرده و در قفس نامرئی انتظارات خودمان، او را محبوس و زندانی می­كنیم. مثلا بهعلائق او، دوستان وی،‌ نحوه لباس پوشیدن او، شیوه راه رفتن و حتی طرز تفكر و احساسشگیر می­دهیم و او را در تنگنا قرار می­دهیم. و در نهایت آزادی را از او می گیریم.
 
مشكلاتشخصیتی و انتظارت غیر واقع:
توقعات بیجایی به لحاظ مسائل شخصیتیخود، از همسرمان داریم. كه بر آورده شدنی نیست و برآورده نمی­شود. مثلا یك نفر بااختلال شخصیت وسواسی، زیاد نكته سنجی می­كند و معیارهای زیادی در ذهنش دارد و باریزبینی بیش از حدی كه به همسرش نشان می­دهد و او را در چهارچوب خشك و در قالبمعیارهایی كه تعیین می كند؛ حبس می­كند و عرصه را بر او تنگ می­كند. یا كسی كهاختلال شخصیت پارانوئیدی دارد و بدبین است ، با سوء‌ظن­ها و بدبینی­ها خود و حسادتو توهم توطئه­هایی كه در ذهن خود، آنها را می­بافد، همسرش را همیشه در نقش یك دشمنو جاسوس می بیند.
 
لذت طلبی و خودكامگی:
ما می بایست در چهارچوب خانواده،خود را مقید به بعضی امور كنیم. وقتی كه لذتهای خود را كه در خارج از خانواده استبه صورت افراطی دنبال می­كنیم و توجهی به خواست و میل خانواده نداریم. به مرورزندگی یك طرفه و بی روح می­شود. زن و شوهر هر كدام دنبال تمایلات خاصی در خارج ازخانواده هستند. و لذت بردن از یكدیگر را فهم نمی كنند.
 
عدم مهارتهایارتباطی:
نمی­توانیم ارتباط موثری با همسرمان بر قرار كنیم، حرف هم را نمی­همیم. هر كدام به ظاهر منطقی صحبت می­كنیم ، ولی نمی­توانیم یكدیگر را قانع كنیم.  وجه كافی به احساسات،  خواسته­ها و صحبتهای یكدیگر نداریم . گوش شنوا و تحملارتباط موثر را از هم دریغ می كنیم. در رساندن حرفهای خود به یدیگر آنها را تحریفمی كنیم یا آنقدر مبهم رفتار می كنیم یا صحبت می­كنیم كه دیگری را به خطا می­ندازیم. در واقع مهارتهای ارتباطی را نمی دانیم.
ولی عشق عمیقتر از آنست كه لحظه ای خلق شود یا در لحظه ای بمیرد. هم به وجود آمدن عشق مستلزمصبر، سختی و زمان است و هم از بین رفتن آن به علت مسائل مختلفی است كه در طی زمان وبه وسیله زوجین ایجاد می گردد.
آنچه كه اكثراً افراد با هم اشتباه می گیرند؛هوسوعشقاست.
 هوس :
میلی شدید برای پاسخ آنی به یك نیاز جسمانی وروانی است كه به خود رنگ رمانتیك می گیرد و یك استدلال به ظاهر عقلانی نیز در پیدارد و پس از ارضا تا زمان نیاز بعدی محو می شود. هوس شامل آن چیزهایی از وجودتاناست كه شما نقشی در آن نداشته اید. فقط احساسی هست كه در خود برای ارضاء نیازمیبینید.
لیكنعشق ، دوام دارد و مهارتهای زوجین به رشد آنكمك می كند. دو طرف با برنامه و انرژی آن را رشد داده و تداوم می بخشند و از آننگهداری می كنند و بیشتر از آنكه احساسی باشد ، متشكل از احساس و منطق است.
آریعشق به نگاهی نمی آید كه با نگاهی برود.
با رنگ چشمی نمی آید كه با رنگ چشمیبرود.
با قامتی رعنا نمی آید كه با قامتی رعناتر برود.
با عشوه ای نمی آیدكه با غمزه ای برود.
عشق سنگین و به تدریج می آید ، با زحمت و تلاش می ماند وهرگز نمی رود. و از همه مهمتر اینكه منحصر به فرد می ماند و هیچ كس و هیچ چیزجای آن را نمی گیرد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






sajjadzamani

سجاد زمانی

sajjadzamani

http://s-zamani.ir

ایمنی در صنعت فولاد

چرا عشق روز به روز کاهش می یابد

ایمنی در صنعت فولاد

به اولين و بزرگترين سايت رسمي ايمني و بهداشت در صنعت فولاد(ذوب و نورد)كشور خوش آمديداميدواريم ساعات خوب و خوشي را سپري كنيد. آرزوي ما هدف ما و هدف ما بهبود شرايط ايمني و بهداشتي كشورعزيزمان ايران مي باشد رعایت اصول ایمنی و بهداشت در کارخانجات اگر جدی گرفته نشود علاوه بر اینکه خسارات جبران ناپذیر مستقیمی که برای کارخانه در بردارد برای اینده کارفرمایان و آویزون شدن عده ای از کارگران دارای نقص عضو و معلول را دربرخواهد داشت

ایمنی در صنعت فولاد